torsdag 1 maj 2014

1 maj

Vaknade före klockan sex imorse och var pigg såklart. Gick upp och satte mig i fåtöljen och stickade på en pyttipannasjal. Såg igår på FB att man kan "sticka och skicka" till exempel en sjal till utsatta kvinnor. Här kommer länken till mer info om det http://www.hemmetsjournal.se/Mobil/RedirectConnector/?srcid=242103

Fixade frukost till älskade maken och väckte honom vid åtta. Mysigt med låmgfrukost tillsammans. Bestämde att vi skulle åka till huset i Orsa och tapetsera färdigt i hallen. 

Innan vi åkte hann jag fålla ett fint vävt tyg till en löpare. Tyget har vi vi fått av Håkans moster Sonja och är egentligen tänkt att sy kökshanddukar av. Löparen blev jättefin. 

Vi åt lunch på Vikarbygrillen. Jag tog en kebab med bröd men det är alltid godare med hemlagat. 

När vi kom hem läste jag min nyköpta M by Me. En tidning med bland annat stickmönster och annan inspiration. 

Nu har jag precis landat i soffan efter dagens promenad. 


Till kvällsmål blir det favoriten grekisk yoghurt med frukt, nötter och honung. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar