tisdag 29 april 2014

Jajamensan

Är precis hemkommen efter kvällens promenad. Det blev samma vända som igår. Stannade i skogen en stund och lyssnade på alla fåglar som sjöng. Det är en av alla underbara saker med våren, fågelsång. Den gör att man blir glad och full av energi. När jag går har jag gärna hörlurarna i öronen och lyssnar på hårdrock så nån fågelsång blir det inte då. 
Massor av gullvivor såg jag. 

Till middag gjorde vi en god fiskgratäng med spätta och räkor. Jag köpte en påse som man blandade ut med créme fraiche och vatten. Sedan hade jag på en burk räkor på fisken innan såsen hälldes på och in i ugnen en halvtimme.

I helgen kanske vi ska åka till Håkans pappas stuga en natt. Hoppas det blir så. Där finns varken el, vatten eller mobiltäckning. Bara skogen, ån och tystnaden. Annars är det Rättviks marknad i helgen och hotrodträff i Borlänge. Så saker att åka på finns det om man vill. 

Nu blir det en dusch innan TV: n och stickningen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar