söndag 2 augusti 2015

Söndagsmiddag

Har precis vinkat av Tobias, Amanda och Andreas. De har varit här på söndagsmiddag, porterstek med potatis och god sås. Självklart med svartvinbärsgele till. Till efterrätt blev det varm hjortronsylt med vaniljglass. 

På förmiddagen tog jag en cykeltur på nästan en mil. Jag tror att jag fått hälsporre och kan inte gå som jag vill. Gör ont om jag står och går för länge. Men att cykla är bra motion det också. Försöker att tänka på vad jag stoppar i mig igen. Att tänka halva tallriken grönsaker, en fjärdedel protein och en fjärdedel kolhydrater har fungerat bra för mig förut. Ska bli skönt att börja jobba igen så att det blir lite rutiner på dagarna. Jag har lättare för att fixa det här med bra mat och motion då. 

Har en vecka kvar till det är dags för jobb så den här veckan ska jag riktigt njuta av att vara ledig. 

De  här fina kossorna såg jag på min cykeltur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar