lördag 24 november 2012

Lördagsmys

Fick mail idag med foto på tubsjalen jag stickade och den ser jättefin ut. Nu kämpar jag på med vanten jag skrev om tidigare i veckan. Det går lite trögt för det är inget upprepande mönster utan varje varv måste jag kolla noga. Det tar lite extra tid.

Tidigare idag har jag umgåtts med äldsta sonen Tobias som är 19 år. Vi skulle träffas vid en tatueringsfirma men han hade hunnit gå till musikaffären. Jag passade då på att gå in på en affär med begagnade saker. Hittade tre LP skivor med ABBA till yngste sonen Andreas som samlar på skivor. Han har köpt sig en vinylspelare. Helst ska det vara Beatles men det är inte lätt att hitta. Efter det var jag och Tobias till hans kusin Olle som fyller ett år på onsdag. Han fick en gåvagn av oss. Han tyckte det var roligast att lägga saker i den. Efter fikastunden åkte vi ner på Falun och åt lunch, Caesarsallad på Piazetto. Gott!

Nu ska jag mysa vidare med älskade maken framför "Så mycket bättre", ett glas rött och stickningen i högsta hugg.

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar