fredag 13 juli 2012

Länge sedan

                                                          
Oj vad länge sedan jag skrev något på bloggen. Att ge sig tid till det här kan väl inte vara så svårt men det är som med mycket annat, det måste bli en vana. Eftersom jag är lärare har jag nu haft sommarlov några veckor och har stickat förvånansvärt lite men har nu städat bland stickor och nystan och bestämt mig för att göra klart en del som ligger. Runt midsommar var jag och min man till Gotland. Där gifte vi oss i ett helt underbart litet fiskekapell precis vid havet. Koviks kapell heter det.

Koviks kapell
                                                               
På Gotland passade jag såklart på att handla lite ullgarner, en ulltröja och ett par handledsvärmare. Tröjan och handledsvärmarna kommer från Naturnära. De är stickade i grått ullgarn med svarta detaljer, enkla, tidlösa och användbara. På tröjan finns en svart blomma fastsydd, det gjorde mig inspirerad och jag hittade boken "100 blommor att sticka och virka" på Bokus.
                                                          








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar